Mali ; just arrived - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van YFR - WaarBenJij.nu Mali ; just arrived - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van YFR - WaarBenJij.nu

Mali ; just arrived

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg YFR

20 November 2006 | Nederland, Amsterdam

Date: Mon, 20 Nov 2006

Subject: ja; ik ben veilig gearriveerd...

Bonjour!

Zo, om sommigen onder jullie niet onnodig ongerust te laten maar meteen even een mailtje; ik ben dus heelhuids gearriveerd in Bamako, ofwel de bruisende hoofdstad van Mali. Eerlijk gezegd weet ik nog helemaal niet of het bruisend is, ben maar niet meteen het nachtleven ingegaan al schijnt dat hier wel aanwezig te zijn (aldus de L.planet), ik kan me er eerlijk gezegd nog niet echt een voorstelling van maken. Vooralsnog doe ik verwoede pogingen te acclimatiseren maar dat valt nog niet mee. Maar hé, jullie horen mij niet klagen want ik was die Hollandse miezerregen echt meer dan zat dus alleen dit stralende zonnetje ( gem. 35 gr) maakt me al vrolijk. De heenvlucht had wat oponthoud door een illegaal die Frankrijk werd uitgezet maar dat niet zo'n goed plan vond. Iedereen ging zich ermee bemoeien, 20 boze en schreeuwende Malinezen, een hele lading politie, het hele vliegtuig stond op z'n kop; een heisa van Parijs tot Bamako.. De stemming zat er goed in. Beetje angstige situatie als iedereen zo tekeergaat en je dan de taal slecht spreekt.

Maar buiten dat is de 1e indruk echt super. Buiten dus vooral veel Franstalig gebrabbel waar ik dus echt héél weinig van versta, maar tot op heden heeft me dat nog niet in moeilijkheden gebracht.. ("pardon, je ne comprends pas" en veel glimlachen helpt tot op heden redelijk tot goed). De mensen zijn echt super vriendelijk en behulpzaam. Ook de douane afhandeling ging redelijk, ik was toch zo blij met al m'n stempeltjes en visa! Voor de ingewijden onder jullie, om 17.00 uur do.middag kon ik m'n paspoort uiteindelijk meekrijgen / afhalen in A'dam. Het was een soort van blijven steken tussen twee ambassades in Brussel, heb je ervan als je het uit handen geeft. Hoe dan ook, gezien het feit dat ik de volgende ochtend een vlucht had was er dus niet heel veel ruimte meer over, maar goed, ik mag alle landen in, heb m'n gele boekje met alle bewijzen van inentingen (en
enige vervalsingen) en zit alweer een week aan de Lariam, dus ik zeg: ik ben er klaar voor!

Inderdaad, een heerlijk vooruitzicht; vier weken de tijd om van Bamako naar Accra te komen, ofwel van Mali naar Ghana. Als alles volgens plan gaat wordt het een vakantie met vooral veel afwisseling. Want tja, het blijft een feit dat ik nu eenmaal slecht kan kiezen. Ik vind gewoon alles leuk (nou ja, heel veel dan…). Dat bleek ook wel weer uit m’n voorbereiding. In augustus nog ging ik naar Egypte om m’n PADI te behalen, ter voorbereiding op Guatemala, Mexico en Belize. O.a. duiken aan de kust van Belize leek me wel wat. Nog steeds trouwens maar op het moment dat ik m’n vluchten wilde boeken kreeg ik opeens een slecht gevoel en dat ging maar niet weg… Op internet surfen hielp ook niet echt; verhalen van verkrachtingen in de bergen rondom lago Atitlán en de diverse overvallen bleven vreemd genoeg langer hangen dan alle supergave verhalen over het reizen door Midden Amerika. Ik zou toch beter moeten weten, maar goed.. Kortom, niet geboekt en lang geaarzeld wat ik zou doen. En zie nu, een mail uit West Afrika; inderdaad een compleet ander werelddeel met compleet andere bezienswaardigheden en.. geen duikmogelijkheden. Maar, wél met een goed gevoel! Op dit moment zit ik in Segou, een stoffig stadje tegen de Sahel aan, gisteren heerlijk over de Niger gedobberd en vandaag beetje over de markt tussen de ezelskarren, de kalebassen en etenswaren slenteren. M.a.w., het leven kan stressvoller zijn!

As promised, ik hou jullie op de hoogte.

Toedeloe!
Yvette

PS Best lastig zo'n Frans toetsenbord...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

YFR

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 97522

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2000 - 30 November -0001

Happy travels everywhere...

Landen bezocht: