tussenstop Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van YFR - WaarBenJij.nu tussenstop Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van YFR - WaarBenJij.nu

tussenstop Medellín

Blijf op de hoogte en volg YFR

17 Maart 2013 | Colombia, Medellín

Medellín, de stad van de eeuwige lente. Al is dat mijns inziens een wat vreemde bijnaam voor een stad die lang de hoofdstad was van de wereldwijde cocaïne handel. Je weet wel, thuisbasis van die fijne meneer Pablo Escobar. Ze zeggen dat hij alleen al met zijn 'clean money' in de Forbes top 5 stond van rijkste mensen ter wereld. Ik leer er dat het produceren van een kilo cocaïne hem $3.000 kostte en zodra in the U.S was de prijs geëxplodeerd naar $150.000. Zijn kartel produceerde 20 ton per dag dus reken maar uit..

Hoe dan ook, je kunt in Medellín dus tours doen die in het teken staan van deze meneer, bizar dat er aan zoveel ellende verdiend wordt en ik sla dan ook over en vind het belachelijk.

Wél slenter ik in namiddag over Plaza Botero, waar ruim 20 bronzen beelden staan van deze beeldhouwer / schilder. Wat García Márquéz voor de Colombiaanse literatuur betekent, dat betekent Fernando Botero voor de kunst. Al met al een flinke collectie ' gordas y gordos' en erg leuk om te bekijken. En dit is eigenlijk ook meteen alles wat ik zie en meemaak van deze stad want het is voor mij enkel een tussenstop onderweg naar de Zona Cafetera; de wereld van koffie plantages, daar waar alle mannen rubberlaarzen en poncho's dragen en daar waar de natuur geweldig mooi moet zijn!
Het zat helemaal niet in de planning, voorzover die er überhaupt al was, maar een stel in de bus vertelde zulke goede verhalen over Salento, een klein dorpje op 2000 m hoogte, dat ik spontaan die richting ben opgegaan.

  • 18 Maart 2013 - 17:37

    Olaf:

    Zeg je zou het rustig aan doen met je reisverslagen.
    Moet ik alweer een pakketje naar Reeuwijk opsturen (haha).
    Glibberen op slippers, hoe is het met je tenen ???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

YFR

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 97510

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2000 - 30 November -0001

Happy travels everywhere...

Landen bezocht: