'hé hé..' - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van YFR - WaarBenJij.nu 'hé hé..' - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van YFR - WaarBenJij.nu

'hé hé..'

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg YFR

05 Mei 2008 | Zweden, Stockholm

Wat heerlijk toch, binnen 5 min. beslissen dat 5 vrije dagen eigenlijk wel gewoon betekent dat je even weg kunt en vervolgens snel boeken tussen 2 vergaderingen in. Lang leve de spontaniteit en een vriendin die altijd in is voor dit soort dingen (en het internet).

Was nog nooit in Scandinavië geweest en Stockholm zou hip en leuk zijn dus waarom niet daarheen? Hadden we een half jaartje geleden er niet aan gedacht dat het in Sevilla in aug. bloedheet is, dit keer eveneens geen rekening gehouden met het weer. Gelukkig viel het mee, want het zou toch jammer zijn als het in Nl stralend weer zou zijn en dat wij een fleece dekentje nodig hebben om op het terras te kunnen zitten...

Stockholm is een prima stad: schoon, ruim, rustig, veel water, veel groen, leuke winkels en pleintjes, aardige mensen en mooi design. En laten we de sushi en de mega garnalensalades vooral niet vergeten, wat een zaligheid! Al was de 'divine hot chocolate in oversized mugs' op het terrasje van Kaffekoppen ook helemaal niet verkeerd (inderdaad, mét fleecedekentje..). Natuurlijk moesten we ook de, schijnbaar beroemde, ice bar in ons hotel even bezoeken, maar -5% is toch niet de temperatuur waar wij vrolijk van werden, ondanks de dikke jassen en de toch best lekkere wodka mixen (sowieso beter dat onze eigen brouwsels op de hotelkamer).

Verder gelopen, gelopen, gefietst en nog eens gelopen. Gamla Stan, Östermalm, Kungsholmen, Riksdagshuset, Södermalm en Djurgarden.. we hebben het allemaal gezien. Al met al veel lol gehad maar of ik nou net als Per Andrews Fogelstrom kan zeggen: Stockholm; city of my dreams...?? Dat gaat me wat ver. Soms miste we allebei wel een beetje het 'leven', voelde af en toe alsof we door een filmdecor liepen.
Anderzijds, alles heeft z'n charme, zo ook Stockholm. 'Hé hé' zorgde tenslotte overal voor een warm welkom, zelfs in een bijna leeg warenhuis!